Ea Fifa 07

Der Rest...
Edgar
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Ea Fifa 07

Beitrag von Edgar »

Erscheint am 28.09.2006

Besonders das Titelbild ist doch mal sehr intressant:

Bild
(http://www.exlibris.ch/games.aspx?statu ... 7&t_na=dbt)

und das bei einem offiziell lizenzierten FIFA Produkt :D :D

(habe keinen Thread zu diesem Thema gefunden und beginne darum einen neuen)

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Kurtinator
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Beitrag von Kurtinator »

Edgar hat geschrieben:Erscheint am 28.09.2006

Besonders das Titelbild ist doch mal sehr intressant:

Bild
(http://www.exlibris.ch/games.aspx?statu ... 7&t_na=dbt)

und das bei einem offiziell lizenzierten FIFA Produkt :D :D

(habe keinen Thread zu diesem Thema gefunden und beginne darum einen neuen)
alles hooligans :rolleyes:
Falcão hat geschrieben: "Tradition ist nicht die Anbetung von Asche, es ist die Weitergabe des Feuers!"

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Brandstifter
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Beitrag von Brandstifter »

Das Ziel des Spieles ist doch: WIE BEKOMME ICH DIE PYROS AUS DEM STADION.

Edgar
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Beitrag von Edgar »

und anstatt einem Spielernamen gibst du deine ID-Nummer an :D

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Diggi_Eier
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Beitrag von Diggi_Eier »

Edgar hat geschrieben:und anstatt einem Spielernamen gibst du deine ID-Nummer an :D
DAS isch defintiv dr Brüller vom Daag gsi :D
A*schelo hat geschrieben:Ha ha, da beklagt sich jemand der mehrere Pseudos hat. Armselig.

Wem's nicht passt, kann gehen....
Antwort Eierli, wenn der Thread nicht gerade gesperrt worden wäre hat geschrieben:Armselig ist, wer nicht mit gleichen Ellen messen kann. Machs gut, Spaghetti.

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Ruudie
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...news...

Beitrag von Ruudie »

Check urself b4 u wreck urself

El Capullo
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Beitrag von El Capullo »

Edgar hat geschrieben:und anstatt einem Spielernamen gibst du deine ID-Nummer an :D
ultra-aktuell, soz'sage... :p
[CENTER]Doublewinner 2012[/CENTER]

Pascilicious
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Beitrag von Pascilicious »

FUSSBALLEMOTIONEN: Die Fans reagieren auf deine Leistung. Torerfolge und Ballbesitz lassen das Momentum für dein Team wachsen und bringen deine Fans zum Singen und Jubeln. Solltest du das Heft aus der Hand geben, wird das Stadion aber schnell wieder verstummen. Die Kamera bleibt stets dort, wo die Action ist.


EA SPORTSu2122 Interaktiv-Ligen: Vertritt deinen Club eine ganze Saison lang online gegen deine Rivalen in der F.A. Premier League, Bundesliga, Französischen Liga oder Mexikanischen 1. Division. Wenn sie spielen, spielst du auch. Gewinne, und dein Verein erobert die Spitze. Verliere, und dein Verein stürzt in den Tabellenkeller. Wöchentliche Podcasts mit Benutzerinterviews übertragen deine Ruhmestaten in die ganze Welt.


VERBESSERTES GAMEPLAY: Passspiel und Stellungsspiel wurden weiter verbessert. Die Spieler rempeln und prallen im Zweikampf um den Ball realistisch aufeinander. Die neue Ballphysik stellt das Abprallen, Wegrutschen und Anschneiden des Balls realistisch dar. Individuelle Tricks und Spielstile der Topstars wurden exakt umgesetzt.


STANDARDSITUATIONEN: Mit dem linken Analog-Stick kannst du dem Ball Topspin oder Backspin geben und bei Freistößen und angeschnittenen Schüssen noch kreativer werden.


NEUE SCHUSSTECHNIK: Erlebe eine noch ausgeklügeltere Schusstechnik, mit der du mehr Kontrolle hast und deine Schüsse absolut exakt platzieren kannst.


VERBESSERTE TORWART-KI: Die Torhüter sind absolut authentisch und zeigen realistische Reaktionen und eine größere Vielfalt an Paraden.


VERBESSERTER MANAGERMODUS: Alles ist real. Finanzen, Nachwuchsförderung, Presse, Fanreaktionen. Tauch ein in die Welt eines Fußballtrainers. Brandneu in dieser Version: Erstelle deinen eigenen Verein.


SPIELGEMEINSCHAFT: Spiel mit bis zu acht Freunden in der FIFA 07-LOUNGE den Champion aus. Ein neues Handicap-System sorgt für Chancengleichheit im Kampf um den ultimativen Ruhm.


ABSOLUTE AUTHENTIZITÄT: FIFA 07 bietet 27 Ligen aus 20 Ländern. Über 510 Teams sind realistisch mit korrekten Trikots und Wappen vertreten.


ÜBERALL ONLINE: Verpasse nie mehr die aktuellen News mit dem ultimativen Sport-Ticker. Sobald du online bist, erhältst du Top-News, aktuelle Spielstände und Ergebnisse direkt auf deinen Bildschirm u2013 jeden Tag, rund um die Uhr.

Pascilicious
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Beitrag von Pascilicious »

Wird wohl ändlich was tauge, hoffentlich. Tja, PES wird immer wie erfolgriicher und d lüüt hänt d Schnauze voll vom Gameplay.
FIFA 2003 het no was taugt.. hehe.

Pascilicious
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Beitrag von Pascilicious »

Übrigens.. für Fuessball Emotione hänts d Programmierer bi FCB Matches nit schwer...hehe.. eifach wäggloh und e verrägnete Pudel am Spielrand anestelle. Geil wär au, wenn mr würd d Spielerbänk gseh und d Originaltrainer.. haha. Wenn bim FCB uswägsligge wotsch mache, isch es eifach blockiert, will dr Glatzkopf öbis degege het. hehe.
Ha ghört, es sött wirklich guet wärde und s het s Züüg wieder uf e Thron z stiege... bi gspannt... Zyt worde! Und alli Lizänze sowieso.. dasch immer so d stärki gsi.. s drummherum bi FIFA..

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Evo9
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Beitrag von Evo9 »

Brandstifter hat geschrieben:Das Ziel des Spieles ist doch: WIE BEKOMME ICH DIE PYROS AUS DEM STADION.
Und ich dachte es geht um Fussball :D
Das einzige Ding, das auf Erden gerecht verteilt wurde, ist der Verstand. Jeder hat das Gefühl genug davon zu besitzen.


http://ohnemosnixlos.oh.funpic.de/

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DerZensor
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Beitrag von DerZensor »

Schon 11 Beiträge und noch keine "PES ist eh viel besser ihr Loser"-Beiträge? Wo stecken die ganzen Konami-Lehrlinge heute? Betriebsferien?

Pascilicious
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Beitrag von Pascilicious »

DerZensor hat geschrieben:Schon 11 Beiträge und noch keine "PES ist eh viel besser ihr Loser"-Beiträge? Wo stecken die ganzen Konami-Lehrlinge heute? Betriebsferien?
Wurden alle von EA abgeworben.. hrhr. :D

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Ruudie
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Beitrag von Ruudie »

Pascilicious hat geschrieben:Übrigens.. für Fuessball Emotione hänts d Programmierer bi FCB Matches nit schwer...hehe.. eifach wäggloh und e verrägnete Pudel am Spielrand anestelle. Geil wär au, wenn mr würd d Spielerbänk gseh und d Originaltrainer.. haha. Wenn bim FCB uswägsligge wotsch mache, isch es eifach blockiert, will dr Glatzkopf öbis degege het. hehe.
Ha ghört, es sött wirklich guet wärde und s het s Züüg wieder uf e Thron z stiege... bi gspannt... Zyt worde! Und alli Lizänze sowieso.. dasch immer so d stärki gsi.. s drummherum bi FIFA..
...hab mal vor ein paar Tagen so ein gameplay video von Fifa 07 reingezogen.... sah doch ziemlich gut aus. Was mir als Erstes auffiel war, wie schnell der Keeper nach der 1. Abwehr wieder "dive-ready" ist.... war für mich eines der nervigsten Eigenschaften der Fifa's bis anhin.... scheiss Abstaubertore !

Fifa WC 2006 auf der XBOX360 macht aber momentan auch immer noch ziemlich viel Spass !! -> geiles Game !
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Patzer
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Beitrag von Patzer »

DerZensor hat geschrieben:Schon 11 Beiträge und noch keine "PES ist eh viel besser ihr Loser"-Beiträge? Wo stecken die ganzen Konami-Lehrlinge heute? Betriebsferien?
do hesch'n:

scheiss fifa!!!!

pes rules!

ich depp war noch so blöd, fifa world cup zu kaufen. war wohl geistig umnachtet durch die vor-wm-euphorie. zwei, drei mal eingelegt, dann wars stink langweilig...

konami soll endlich mal ea games schlucken. damit sie anständige lizenzen bekommen :D

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Ruudie
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..sounds promising...

Beitrag von Ruudie »

EA Unveils the Future of Soccer with FIFA Soccer 07 on Xbox 360

State-of-the-Art EA SPORTS Engine Will Transform the Way Athletes and the
Ball Move, Play and Feel

REDWOOD CITY, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Aug. 23, 2006
The future of soccer was unveiled today at the Leipzig
Games Convention in Germany when Electronic Arts (NASDAQ:ERTS)
revealed the dynamic new EA SPORTS(TM) engine that will appear in FIFA
Soccer 07 on the Xbox 360(TM) system and lead the franchise into the
future.
Two years in development, the new engine is the single largest
investment EA has ever made in the soccer business. The engine is
poised to redefine the way sports videogames play and feel. A
physics-based and data-driven technology, the engine delivers
individuality of player movement, authentic athletic motion and an
unprecedented level of responsiveness.
"Get ready for the first real next-gen soccer experience. FIFA 07
on Xbox 360 will deliver athletes that move as fluidly, as
realistically and as intuitively as athletes in real life," said
Andrew Wilson, Producer for FIFA 07 at EA. "This engine is the most
sophisticated sports technology we've ever produced -- it gives us the
ability to transform soccer as it is played today but more
importantly, it is a dynamic technology that promises to deliver new
innovations for years to come."
The new engine creates a decision-making layer in FIFA Soccer 07
that gives each individual player a "soccer brain" -- a level of
intelligence never before seen in a videogame. Player characteristics
are now based on brand-new traits and twice the number of attributes,
so no two players move in exactly the same way. Instead, they behave
like the individual athletes we see gracing the pitch week-in,
week-out.
FIFA Soccer 07 allows players to recognize their favorite athletes
by the way they move. The human biomechanics of each athlete are taken
into account and replicated in the game because the new engine is
data-driven -- the player motion is driven by individual attributes,
physical characteristics and for the first time, traits.
"The FIFA Soccer 07 engine unlocks ultra realistic player motion
and delivers complete responsiveness due to its ability to branch
animations and the real-time calculation of real human biomechanics.
Essentially our software engineers are writing human decision-making
code," said Hugues Ricour, Producer for FIFA Soccer 07 on the Xbox
FIFA Soccer 07 also introduces new ball physics, a central
component to the feel and finesse of a soccer game. For the first
time, the ball is alive with its own independent physics, resulting in
truly unpredictable gameplay. Now any type of pass or shot is possible
and goals will feel natural and unique.
Bringing the soccer experience beyond the videogame to truly
deliver a complete media package for soccer fans is the online
component to FIFA 07 which streams up-to-the-minute game results via
real-time videos, podcasts and news ticker. Nowhere else will soccer
fans find such a comprehensive destination for soccer stats,
information and real-world news.
With this new engine and licenses for the top leagues from around
the world, FIFA Soccer 07 on the Xbox 360 will create the most refined
soccer gameplay experience to date.
"EA SPORTS is focused on gameplay and online innovations. We
believe fans will feel the difference in FIFA 07 on Xbox 360 the first
time they pick up the controller," said Clive Downie, VP, Marketing,
EA Europe.
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Corpsegrinder
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Beitrag von Corpsegrinder »

DerZensor hat geschrieben:Schon 11 Beiträge und noch keine "PES ist eh viel besser ihr Loser"-Beiträge? Wo stecken die ganzen Konami-Lehrlinge heute? Betriebsferien?
Was sollen Erwachsene in einem Kinderthread?


...
..
.


D'OH!

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LeyMoBai
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Beitrag von LeyMoBai »

Pascilicious hat geschrieben:FUSSBALLEMOTIONEN:

VERBESSERTE TORWART-KI: Die Torhüter sind absolut authentisch und zeigen realistische Reaktionen und eine größere Vielfalt an Paraden.
uiiih, ych freu mi scho uff online - opfers....... he he....
Die Wissenschafter bestätigen also die Besänftigungsthese, weisen aber nach, dass die Zufriedenstellung der Anhänger kein blosses Ablenkungsmanöver darstellt, sondern reale Wirkungen hat. «Bessere» Fans sind der sprichwörtliche zwölfte Mann auf dem Platz. Durchschnittlich gewinnen Mannschaften durch diesen Heimeffekt in den sieben Spielen nach einem vorzeitigen Trainerwechsel 2,42 Punkte mehr, als sie ohne Trainerwechsel gewonnen hätten.

醜死鬼

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el_mochitto
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Beitrag von el_mochitto »

Pascilicious hat geschrieben:Übrigens.. für Fuessball Emotione hänts d Programmierer bi FCB Matches nit schwer...hehe.. eifach wäggloh und e verrägnete Pudel am Spielrand anestelle. Geil wär au, wenn mr würd d Spielerbänk gseh und d Originaltrainer.. haha. Wenn bim FCB uswägsligge wotsch mache, isch es eifach blockiert, will dr Glatzkopf öbis degege het. hehe.
Ha ghört, es sött wirklich guet wärde und s het s Züüg wieder uf e Thron z stiege... bi gspannt... Zyt worde! Und alli Lizänze sowieso.. dasch immer so d stärki gsi.. s drummherum bi FIFA..
chan mer jetzt im managermodus z'zweite mitenand spiele?

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Ruudie
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Beitrag von Ruudie »

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XxNOSTRADAMUSxX
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Beitrag von XxNOSTRADAMUSxX »

wieso isch nüm das pyro-cover do? :eek:
http://www.stadion-landhof.ch

wär's lääbe will, muess s'lääbe gäh!

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Nikopol
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Beitrag von Nikopol »

Edgar hat geschrieben:Erscheint am 28.09.2006

Besonders das Titelbild ist doch mal sehr intressant:
Kunststück, wenn das die die Schweizer Version
ist...

notausgang
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Beitrag von notausgang »

XxNOSTRADAMUSxX hat geschrieben:wieso isch nüm das pyro-cover do? :eek:
Isch doch nur e Platzhalter gsi, bis s'richtige Cover veröffentlicht worde isch.

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stuessy
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Beitrag von stuessy »

fifa?

dat war doch mal...
...::: SektZioN sPIckScHnur oHne puLVEr :::...

176-671
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Beitrag von 176-671 »

Edgar hat geschrieben:Erscheint am 28.09.2006

Besonders das Titelbild ist doch mal sehr intressant:

Bild
(http://www.exlibris.ch/games.aspx?statu ... 7&t_na=dbt)

und das bei einem offiziell lizenzierten FIFA Produkt :D :D

(habe keinen Thread zu diesem Thema gefunden und beginne darum einen neuen)
täusch ich mich, oder ist es praktisch das gleiche bild wie beim vorgänger, einfach wayne rooney ersetzt?

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Rony
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Beitrag von Rony »

Pascilicious hat geschrieben:ABSOLUTE AUTHENTIZITÄT: FIFA 07 bietet 27 Ligen aus 20 Ländern. Über 510 Teams sind realistisch mit korrekten Trikots und Wappen vertreten.
wozu denn?

online trifft man eh immer auf die gleichen 6-7 mannschaften als gegner

die kidz kennen nur mailand, juve, barcelona, real, manu oder dann treten sie nur mit brasilien an, die feiglinge *g

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Rony
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Beitrag von Rony »

176-671 hat geschrieben:täusch ich mich, oder ist es praktisch das gleiche bild wie beim vorgänger, einfach wayne rooney ersetzt?
lol...fussballspieler leben damit, immer ersetzt zu werden

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Éder de Assis
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Beitrag von Éder de Assis »

Edgar hat geschrieben:Erscheint am 28.09.2006

Besonders das Titelbild ist doch mal sehr intressant:

Bild
(http://www.exlibris.ch/games.aspx?statu ... 7&t_na=dbt)

und das bei einem offiziell lizenzierten FIFA Produkt :D :D

(habe keinen Thread zu diesem Thema gefunden und beginne darum einen neuen)
OT = geeignetes Schlupfloch für WM 2006-relevante Randthemen? :D
Hesch Depeche-Tix? :cool:


Smiljanic: "Ich kenne das Gefühl, vor leeren Rängen zu spielen, sehr gut, denn ich habe ja für GC gespielt."


César Andres Carignano: "Das, was hier in Basel passiert ist, passiert bei uns in Argentinien auch. Nur passiert es dort schon nach 5 Minuten."

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Ruudie
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Fifa 07 xbox 360 interview

Beitrag von Ruudie »

http://interviews.teamxbox.com/xbox/171 ... erview/p1/

You say you want a revolution? Well, EA Sports has one for you in the form of FIFA 07 for the Xbox 360.

Sports franchises rarely change from year to year, but it seems as though EAu2019s FIFA crew is preparing for the futureu2026right now. In fact, FIFA 07 is such a big jump over last yearu2019s title, that it was necessary to talk directly with the gameu2019s senior producer Andrew Wilson to learn all of the details.

We chatted with Andrew to get the real scoop on everything from new ball physics, to EA Sports Lab integration, and yes, even the online mode prospects. Letu2019s see what the passionate football gaming guru had to sayu2026


Weu2019ve heard a lot about these sick ball physics featured in FIFA 07. Whatu2019s all the hub-bub about?

Andrew W: The ball physics are actually part of a larger scheme that involves technology featured in EAu2019s E3 06 athletic performance lab. This new animation technology has changed the way we can animate players, and as a result, has changed the way we draw the ball.

In yearu2019s past, we animated the player, and then attached the ball animation to the player animation; this always gave the sense that the ball was tied to your feet by an elastic band. Basically, the ball would always go from you to another player or from you to the goal, with little differentiation from these paths. This was very deterministic, so the CPU always knew where the ball was going to be, and, in time, human players could figure out these attached ball paths based on the cued up animation set.

What we wanted to get to in the next-gen was the feeling that the ball was alive. This was a necessary change, as football has changed over the years to where the focus is on ball handling and playing the ball into space. For example, if youu2019re watching Ronaldinho, heu2019ll play the ball one way, run around a player, and reconnect with it on the other side, or maybe even play it through the defenderu2019s legs. We couldnu2019t do moves such as this in our old system, but we felt it was important to do so in the next generation of systems, and for FIFA 07 on the Xbox 360.

I think what youu2019re driving at is the ball will have its own physical propertiesu2026correct?

Andrew W: Yes. What we have now is a physics system based just around the ball. The ball is no longer animation driven, but is now physics driven; action/reaction, equal/opposite force all now apply to the ball. So now, depending on where you kick it in terms of height, what part of the boot touches the ball, the force of contact, or the impact off of a goal post or player, the ball will react in a completely realistic fashion based on real-world situations.

Thatu2019s a long way to say that now the ball is its own entity, making it possible to interact with it the same way you would in real life. Therefore, you can start to play the game the same way you would on a real football pitch.

This ball-as-entity concept is going to set up a foundation for us moving forward to start doing a lot more things with our ball control. This is important because the core of any football experience is that player/ball interaction. We are now going to be able to build on top of this a bunch of revolutionary control schemes moving through this next-gen platform cycle, capitalizing on the fact that the ball has its own physics.

So what does this mean for the player animations? Will we see a revolution in player animation physics as well?

Andrew W: Absolutely. EAu2019s initiative for better athletic performance in videogames (discussed in an interview here) was helped along by one of the key members of the FIFA 07 team. So of course weu2019ve got this upgraded performance in FIFA 07. The kind of responsiveness that you see in these demos, and the kind of realistic animations that you seeu2026you will see all of this in FIFA 07. By u201Callu201D I mean the tools and the technology are fully implemented, and the level of animation that you will see is 10 times greater than what is already on the market. Completely revamped character animations controlling a ball that is now physics driven; sounds like a lot of work for the FIFA team and for the CPUu2026

Andrew W: It is, but, well worth it. This is where everything sort of ties together. When you get players to operate in a physical world [that are completely physics-driven], and add a ball that is completely physics-driven rather than animation-driven, you canu2019t determine anymore what is going to happen. Itu2019s now all based on context: where the player is at, the fatigue of the player, momentum of the player, body positioning, boot positioning on the ball, and a whole lot more.

What we found in current gen was that because the ball was deterministic, so we knew at any given time where the ball was going to go. For this example, letu2019s use a shot on net and the goalkeeperu2019s reaction to the shot. In previous years, we would always know that the ball could only go so many places in the net and therefore, we could effectively u201Cblipu201D the goalkeeper into place based on the fact that the CPU knew where the ball was going to be before it even left the playeru2019s boot.

When you get to a completely physics-driven world like FIFA 07, the CPU doesnu2019t know where the ball is going until the ball gets there. What that means is, in terms of the goalkeeper, we had to get much deeper in terms of the animation just to get full coverage of the goal net. Since nothing can be u201Cblippedu201D anymore, a goalie has to go through serious steps to cover, letu2019s say, the top right corner. The goaltender has to plant his feet, transfer his weight, and drive towards the top right corner; we can no longer make him magically u201Cappearu201D for the save. This is what is necessary if a game is to put a revolutionary amount of responsiveness and intuitive control in the gameru2019s hands, making it feel like youu2019re actually controlling a professional athlete.

So what about the shot interface? Will it see revolutionary changes as well? Fully analog maybe?

Andrew W: Weu2019ve looked a great deal at the notion of fully analog controls, but the challenge with football is that there are just so many different shots and touches. Full analog really isnu2019t user-friendly for us at this point.

We basically have a combination system in place with both analog and buttons carrying the load. The idea of First Touch on the right analog has been carried over from previous titles, but for the next-gen it has been tweaked a bit. The ball-physics system now allows user to use the right stick to play the ball into space very precisely. For instance, you could use the right stick to play the ball between a defenderu2019s feet if you wanted to. But in terms of shot taking, general pass taking, and finesse moves, weu2019ve left these on the face buttons at this point in time. To us, the face buttons are effective for these maneuvers, and focus groups have reported a finite/definite reaction to having these controls positioned as such. But the focus groups also really liked the notion of First Touch, or how they could initially control the ball is if they were on a real pitch. This is how we arrived at the analog/face button scheme for FIFA 07.

Individual ball and player physics are great, but it takes eleven men to field a team. How is both the cooperative and adversarial A.I. being revamped to take advantage of the revolutionary changes in FIFA 07?

Andrew W: Weu2019ve re-written the A.I. from scratch.

Something that we realized very quickly in terms of next-gen engines is that this era is really about the players and the decisions they make. The graphics will be next-gen; thatu2019s a given. But we needed to get to a level of individuality with each playeru2019s decision that was not only believable, but intelligent.

What weu2019ve done to achieve this believable, intelligent decision making is rewrote the intelligence and A.I. layers to be much more attribute-driven. The lack of strength of previous-gen systems meant we could only write algorithms on a few player attributes. In FIFA 07 weu2019ve effectively doubled the player attributes, and added a whole sub-layer of player traits, in terms of player behaviors or player tendencies. So any given player on the pitch will make his decisions not based on hard-coded information, but what the real player might do based on fifty-plus attributes, and across twenty-five-plus tendencies. The new hardware architecture affords this luxury to process that many more algorithms per frame.
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Ruudie
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Beitrag von Ruudie »

Teil 2:

Letu2019s switch over to some features of the actual game. Will FIFA 07 on the Xbox 360 feature interactive leagues like its current-gen counterpart?

Andrew W: Absolutely. For us, online is a very big component for the next-gen systems.

What awesome news. What other online features can you discuss at this time?

Andrew W: In addition to the interactive leagues, we are looking at implementing a real-time ticker. This would feature twenty-plus leagues and thirty-plus competitions globally that would be updated on a regular basis. Weu2019re also looking at real-time searchable news by individual club, as well as real-time statistics and localized news for those regions where football dominates all other sports. For instance, if youu2019re playing FIFA 07 in Germany, youu2019ll be given up-to-the minute information based on football happenings in your region.

You may have heard about the ESPN integration in NBA Live 07. Well, weu2019ve partnered with their subsidiary Soccernet, and theyu2019ll be providing the fully localized content for this unique online component of FIFA 07. English, German, Spanish, Italian, and French will receive news, stats, results, fixtures, and anything else you can think of relating to football. So essentially, youu2019ll have the most comprehensive football-specific news source in Soccernet being streamed into your Xbox 360.

Beyond the physics-driven single player experience, what is the focus of the FIFA 07 team in terms of multiplayer and the general online community?

Andrew W: What we would like to get to is this sense of social enablement. We want to get football gamers playing with other football gamers; developing teams, and interacting with licensed content, in a broad, online sense. Thatu2019s where we see the future of gaming going. Itu2019s no longer little Johnny sitting in his room playing alone, or with another local friend, itu2019s really about taking this football world online and interacting on a global scale. Four players from one area of the world playing four players from somewhere else; this is what itu2019s all about.

Football is a world sport after all, and it means something to everybody in the world, so we want to move our football business toward a much more global scale.

Wait a sec u2013 did you just say four human players online versus four other human players online?

Andrew W: Yes. Thatu2019s what weu2019re working on right now.

Are we talking about four players in one local area on a single Xbox 360, or four gamertags from who-knows-where playing on the same team?

Andrew W: Right now, it will be local to one Xbox 360 (four players per Xbox, for a total of eight human players per match), but what weu2019re working through is how to we get to four individual Xbox 360u2019s per side.

Hallelujah.

Andrew W: This isnu2019t the easiest thing done, especially when working with a completely new physics engine and the like, but this is our aim. One day, we would love to see eleven on eleven, with each player taking a role out on the pitch. Human commentators or even referees would be interesting too.

Thanks for your time Andrew.

Andrew W: No problem.
Check urself b4 u wreck urself

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